عملیات پراب دریل در تونل انتقال آب نوسود

عملیات Probe Drilling در تونل انتقال آب نوسود برای اولین بار در ایران توسط شرکت زمین سنجش رایان معرفی گردید. این شرکت با معرفی این تکنیک حفاری در پروژه تونل انتقال آب نوسود، برای اولین بار در ایران موفق به انجام حفاری چال شناسایی Probe Drilling گردید. عملیات Probe Drilling با ایجاد چندین چال شناسایی به صورت سیستماتیک، مخاطرات پیش رو در مسیر حفاری را پیش بینی و شناسایی می کند و همچنین یا ایجاد این چال ها عملیات تزریق و تحکیم نیز صورت می پذیرد. 

طرح تونل انتقال آب نوسود بخشي از طرح بزرگ تامين آب دشت‌هاي گرمسيري غرب كشور است. وجود گاز، زون های خرد شده و هجوم آب شدید از مهمترین مخاطرات مسیر حفاری این تونل می باشد. مجموعه زمین سنجش رایان با ارائه طرح شناسایی مسیر با دو روش TSP و Probe Drilling تجربه بسیار موفقی در این پروژه داشته است. به علت شرایط تونل و ساختار فیزیکی TBM، به منظور سهولت اجرای عملیات حفاری دستگاه پوزیشنربوم توسط تیم تخصصی زمین سنجش رایان ساخته و نصب گردید. دکل حفاری بر روی این پوزیشنر بوم نصب گردیده و عملیات حفاری در کمترین زمان ممکن و با راندمان بالا انجام پذیرفت.

Probe Drilling در تونل نوسود

دستگاه پوزیشنر بوم، ساخته شده توسط شرکت زمین سنجش رایان

 

Probe Drilling در تونل نوسود

نصب و راه اندازی سیستم Probe Drill

 

Probe Drilling در تونل نوسوددکل حفاری CID 120 کمپانی MARINI در عملیات پراب دریل در تونل انتقال آب نوسود

عملیات پراب دریل در تونل انتقال آب نوسود عملیات Probe Drilling در تونل انتقال آب نوسود برای اولین بار در ایران توسط شرکت زمین سنجش رایان معرفی گردید. این شرکت با معرفی این تکنیک حفاری در پروژه تونل انتقال آب نوسود، برای اولین بار در ایران موفق به انجام حفاری چال شناسایی Probe Drilling گردید. […]