تکنولوژی TSP

شناسایی مخاطرات پیش رو در مسیر حفاری تونل یکی از چالش های اساسی در حفر تونل ها می باشد. تا کنون روش های متعددی در این زمنیه معرفی شده است، یکی از کامل ترین و صنعتی ترین روش شناسایی مخاطرات، استفاده از تکنولوژی TSP) Tunnel seismc Prediction) می باشد.
https://norgerx.com/brand-cialis-norge.html

این تکنولوژی توسط کمپانی سوئیسی Amberg معرفی شده و شرکت زمین سنجش رایان با اخذ نمایندگی این کمپانی برای اولین بار پروژه TSP را به صورت موفقیت آمیز در پروژه تونل انتقال آب نوسود به کار گرفته شد و هم اکنون در پروژه تونل انتقال آب بازی دراز مشغول به فعالیت می باشد.

اطلاعات بیشتر

عملیات Probe Drilling 

یکی از روش‌های ساختگاه شناسی از داخل تونل روشProbe Drilling  می‌باشد که منجر به شناسایی ساختارهای زمین‌شناسی در مسیر پیش رو حفاری TMB در مدت زمان کوتاهی می‌گردد. از آنجا که توقف TBM هزینه بسیار بالایی دارد لذا همواره نیازمند به روشی هستیم که با کمترین وقفه در عملیات حفاری، شناسایی مسیر حفر تونل با سرعت بالا را انجام دهد.  Probe Drilling به دو منظور صورت می‌گیرد: 1) ساختگاه شناسی، 2) تحکیم

با انتخاب دستگاه مناسب حفاری و جانمایی آن در محلی مناسب بر روی دستگاه TBM و تأمین انرژی آن، عملیات حفاری جهت ایجاد شچال شناسایی انجام می شود. شرکت زمین سنجش رایان با اخذ نمایندگی کمپانی MARINI با ارائه تجهیزات و مشاوره در این زمنیه قادر به ارائه خدمات می باشد و تاکنون در پروژه های تونل انتقال آب نوسود، و تونل انتقال آب بازی دراز نتایج درخشانی را کسب نموده است.

read more

تزریق و تحکیم تونل

با توجه به شرایط زمین شناسی مسیر حفاری تونل، یکی از راهکارهای مناسب در جهت تحکیم سازی مسیر، تزریق می باشد. تزریق با متدهای مختلفی انجام می شود و همچین ترکیبات متخلف از جمله، دوغاب، فوم و سایر مواد شیمایی می باشد. اساسا تزریق در دو مرحله صورت می پذیرد:

1) تزریق پیش رو 2) تزریق پشت سر

شرکت زمین سنجش رایان با داشتن تیم حفاری مجرب قادر به ارائه تجهیزات متناسب همچنین مشاوره در این زمینه می باشد.

read more
تونل و سازه های زیرزمینی