اولین پروژه مانیتورینگ معادن روباز در ایران، معدن چادرملو

همواره معادن روباز در دنیا با چالش ناپایداری در دیواره‌ها و ریزش احتمالی روبه‌رو بوده است. از این رو مانیتورینگ معادن روباز و پیش‌بینی زمان وقوع ریزش احتمالی نقش بسیار زیادی در کاهش تلفات ناشی از ریزش دارد. این تلفات می‌تواند حوزه نیروی انسانی و یا ماشین‌آلات و بهره‌برداری اقتصادی معدن باشد. در حال حاضر دقیق‌ترین و بهینه‌ترین تکنولوژی به منظور مانیتورینگ معدن در دنیا، به‌کارگیری رادار هست. این سیستم مزایای متعددی داشته از جمله: مانیتورینگ آنلاین، دقت بالا، محدوده پایش وسیع، سازگاری با هرگونه شرایط آب و هوایی. 

با توجه به توسعه عمق پیت معدن چادرملو و عمر نسبتاً طولانی آن ریزش دیواره‌ها و خطر آن همواره یک تهدید بزرگ محسوب شده و پایش دائمی و با دقت بالا امری اجتناب‌ناپذیر هست. شرکت زمین سنجش رایان، نماینده انحصاری کمپانی IDS برای اولین بار در ایران این شیوه نوین معدنی را معرفی نموده و در معدن سنگ آهن چادرملو اولین پروژه مانیتورینگ معدن توسط رادار به بهره برداری رسید که نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته است. 

مانیتورینگ معادن روباز

مانیتورینگ معادن روباز

رادار IBIS-FM نصب شده به منظور مانیتورینگ معدن چادرملو

مانیتورینگ معادن روباز

نرم افزار Guardian کمپانی IDS جهت آنالیز و پردازش داده

همچنین این شرکت با حضور نماینده کمپانی IDS اقدام به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مانیتورنیگ معدن توسط رادارهای اینترفرومتریک برای کارشناسان معدن چادرملو نموده و نیزکارشناسان این شرکت در طول مدت زمان بهره برداری از این سیستم پشتیبانی فنی و علمی کامل، همراه با ارائه گزارشات فنی تحت نظارت کمپانی IDS نیز داشته است.

مانیتورینگ معادن روباز

دوره آموزشی آشنایی با سخت افزار و نرم افزار رادار IBIS-FM

اولین پروژه مانیتورینگ معادن روباز در ایران، معدن چادرملو همواره معادن روباز در دنیا با چالش ناپایداری در دیواره‌ها و ریزش احتمالی روبه‌رو بوده است. از این رو مانیتورینگ معادن روباز و پیش‌بینی زمان وقوع ریزش احتمالی نقش بسیار زیادی در کاهش تلفات ناشی از ریزش دارد. این تلفات می‌تواند حوزه نیروی انسانی و یا […]